Urban Run en mijn project - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Sjoerd Welcker - WaarBenJij.nu Urban Run en mijn project - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Sjoerd Welcker - WaarBenJij.nu

Urban Run en mijn project

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

02 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Beste lezer,

In het eerste verslag van mijn stage heb ik vooral verteld over het bedrijf Zports en een beetje over de werkzaamheden. Inmiddels, een aantal ervaringen rijker en met kennis van de succesvol verlopen Urban Run, zal ik wat gedetailleerder ingaan op de afgelopen weken en mijn project in het bijzonder.

The Urban Run
The Urban Run 2014 is een obstakel loop met als doel het promoten van het stadscentrum van Port Elizabeth en zoveel mogelijk geld ophalen voor het goede doel. Deze goede doelen variëren ieder jaar en dit jaar waren de gelukkigen Cheshire Home en Reach for a dream. Op zaterdag was de Kids Run en op zondag het hoofd evenement. In de week voor het weekend ben ik vooral druk geweest met het bedenken en bouwen van een aantal obstakels, het verzamelen van de juist materialen en de laatste plooien gladstrijken met betrekken tot de evenementen locatie. Ook hebben we een like&share actie opgezet en twee gratis entreekaarten verloot. Aangezien de locatie, vanwege veiligheidsoverwegingen, pas op zaterdag ochtend voorzien kon worden van catering en branding, begon het weekend al vroeg voor ons. Ook hebben we een aantal obstakels ter plekke gebouwd. Wanneer het terrein en alle facetten voor de race gereed waren, was ik vooral bezig met gasten helpen, van informatie voorzien en zorgen dat alles vlekkeloos bleef verlopen. Ook veel sturing gegeven aan de vele part-timers die werkzaam zijn op evenementen dagen.

Er is bijna R200.000 opgehaald in totaal en zowel de deelnemers als de toeschouwers waren zeer tevreden. Onze baas was tevreden, de goede doelen waren uitermate tevreden, dus Lars en ik kunnen terugkijken op een zeer geslaagd eerste evenement. In de daaropvolgende week natuurlijk alles netjes afgebroken, uitgezocht, entreebewijzen en resultaten verwerkt en meer. Toen de rust eenmaal weer was wedergekeerd ben ik me iets meer gaan focussen op mijn project.

Sponsortool Zports
Inmiddels feedback gekregen op mijn ingeleverde stageplan. Voor de eerste keer in mijn HBO carriere is het gelukt om een dergelijk verslag bij de eerste gelegenheid te halen, dus dat was een prima begin.

Zoals eerder genoemd, Zports organiseert meerdere evenementen gedurende het jaar en sponsoren verbinden zich in bijna alle gevallen aan een evenement. Op deze manier heeft Zports zeer veel verschillende sponsoren en moet het per evenement op zoek naar nieuwe sponsoren. Op deze manier wordt geen langdurige relatie ontwikkeld met sponsoren en dit brengt weinig continuïteit met zich mee.

Daarom ga ik een sponsortool ontwikkelen voor Zports als bedrijf waarin alle voordelen beschreven staan van een samenwerking met het bedrijf. Ik zal onder andere onderzoek gaan doen naar de mediawaarde, het bereik van Zports en de huidige relatie met de bestaande sponsoren. Ook zullen er verschillende sponsorvormen gecreëerd worden die gelden als handleiding voor potentiële sponsoren. Deze tool zal een verslag zijn van eerder genoemde zaken en kan gepresenteerd worden naar iedere potentiële sponsor en heeft als doel om een langdurige relatie te creëren tussen beide partijen.

Met vriendelijke groet,

Sjoerd Welcker

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjoerd

Actief sinds 12 Sept. 2014
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 1516

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 01 Februari 2015

Internshipblog at Zports Event Management

Landen bezocht: