Eerste weken bij Zports - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Sjoerd Welcker - WaarBenJij.nu Eerste weken bij Zports - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Sjoerd Welcker - WaarBenJij.nu

Eerste weken bij Zports

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

12 September 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Beste allemaal,

Het is alweer even geleden dat ik uit Nederland ben vertrokken. Na twee weken rondgereisd te hebben begon op 1 september het echte werk. Namelijk, het stagelopen bij Zports. In deze blog zal ik de lezer op de hoogte houden van mijn activiteiten, mijn ervaringen met betrekking tot mijn stage en het project wat ik zal uitvoeren voor Zports. Voor reisverhalen, recreatieve activiteiten en vrijetijdsbesteding verwijs ik u graag door naar mijn andere blog, genaamd; sjoerdwelcker.waarbenjij.nu. In dit eerste verslag zal ik vooral vertellen wat het bedrijf inhoudt en wat mijn werkzaamheden zijn tot dusver.

Over Zports
Zports Event Management is een sport evenementen bureau, gevestigd in Port Elizabeth(Zuid-Afrika). De oprichter is Michael Zoetmulder, tevens mijn bedrijfsmentor. Nadat Michael in meerdere grote bedrijven heeft gewerkt, vooral in andere landen, is hij terug gekeerd naar Port Elizabeth. Door zijn ervaring was hij van mening dat sport mensen verbind en voordelen heeft voor iedereen. Hij wilde de lokale bevolking een blijer en vooral gezonder leven schenken. Om dit te verwezenlijken heeft hij Zports opgericht. Het hele jaar door organiseert het bedrijf voornamelijk (sport)evenementen. Meestal hebben deze evenementen als doel om zoveel mogelijk geld op te halen voor goede doelen. Deze zogeheten "charities" heeft Michael, hoog in het vaandel staan. De evenementen zijn voor de gehele bevolking en hebben zowel een recreatief als professioneel karakter.

De organisatie
Zports telt 5 fulltime medewerkers en het aantal parttimers kan op evenementen dagen oplopen tot 50 mensen. Binnen het bedrijf zijn geen verschillende afdelingen. Iedere fulltime medewerker weet echter wat zijn taken zijn en voert deze zelfstandig uit. Er is veel overleg tussen Michael en de andere medewerkers op zijn kantoor. Hij staat open voor input van anderen en waardeert innovatieve ideeën.

Mijn werkzaamheden
Op 20 en 21 september organiseert Zports The Urban Run. Dit is een hardloopevenement waarbij de deelnemers over 15 obstakels moeten klimmen. Naast het inschrijfgeld, dienen de deelnemers minstens R100 op te halen aan donaties voor het goede doel. Echter, hoe meer donaties iemand verkrijgt, hoe meer cadeaus hij/zij krijgt. Op dit moment ben ik druk met het beheren van deze Facebook- en Twitter pagina's. Ook het optimaliseren van de website valt onder mijn taken. Daarnaast ben ik veel onderweg om obstakels te inspecteren, locaties te controleren of om pakketten op te halen en af te leveren met betrekking tot de Urban Run.

Ik hoop dat u als lezer nu een betere indruk heeft van mijn dagelijkse activiteiten. Tussen de bedrijven door besteed ik natuurlijk ook aandacht aan de opdrachten vanuit school en het project dat ik uitvoer voor Zports. Hierover zal ik de volgende keer meer vertellen.

Met vriendelijke groet,

Sjoerd Welcker

  • 12 September 2014 - 19:36

    Frank:

    Goede doelstellingen, korte lijnen en mooi afwisselend, toppie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjoerd

Actief sinds 12 Sept. 2014
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 1510

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 01 Februari 2015

Internshipblog at Zports Event Management

Landen bezocht: